Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
2041401204   Aprofundiment en el treball globalitzat
2020-2021   Assessorament. Secundària Obligatòria
  
   14/10/2020 - 14/4/2021 (30 hores) de 15:00h a 16:00h
   I-E Baldomer Solà
    (Badalona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Badalona
  
   Activitat en format virtual.
  
Inscripció   14/09/2020 - 27/09/2020 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Formació de continuïtat respecte el curs anterior, sobre treball globalitzat.
https://classroom.google.com/c/NzQ3MjcxMjIzNzRa
Cada cop més, les necessitats de l'ensenyament van evolucionant d'un sistema rígid basat en la memorització i la repetició cap un sistema globalitzat que es mira les necessitats de l'alumnat des d'un punt de vista més flexible i basat en les competències interdisciplinàries que li seran de més utilitat en el futur.
En aquesta activitat, els participants aprendran com millorar les escoles per tal que centrin el seu model educatiu al voltant de l'alumnat com a centre, i que faciliti a aquest alumnat aprendre nous conceptes a partir de situacions i problemes a resoldre del món real.
Per tal d'aconseguir això, en aquesta activitat els participants veuran com motivar l'alumnat i com se'l pot incloure en tot el procés de disseny de les seqüències didàctiques i la seva avaluació. També veuran com integrar els continguts per tal de fer més efectives les escoles.
  
Objectius   * Canviar la pràctica docent a l'aula, en cada àmbit i ampliar eines d'avaluació.
* Millorar les estratègies metodològiques per a un aprenentatge globalitzat
* Millorar l'enfocament pedagògic amb l’alumne com a protagonista
* Dissenyar seqüències didàctiques transversals amb una mirada cap al futur
* Dissenyar metodologies d’implementació de l’aprenentatge actiu
* Millorar l’organització social de les escoles per afavorir el procés educatiu
  
Continguts   * Rol del docent en el treball globalitzat.
* Programació i avaluació competencial.
* Pràctiques de treball globalitzat per àmbits.
* Mesures d'atenció a la diversitat.
* Activitats DUA.
* Avaluació formativa i formadora.
* La creativitat en la docència.
* L'alumne com a protagonista.
* El paper de les habilitats socials.
  
Formador/a   Josep Vilaró Alarcón, Maria Victoria López Moya i Sílvia Ortiz Heredia.
  
Avaluació   -Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de
l’activitat formativa.
-Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat
formativa.
  
Requisits de  certificació   -Assistència a un mínim del 80% de les hores virtuals de formació.
-Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals
en relació amb l’aprofitament i la transferència
immediata. D’acord amb el document de valoració final
del centre i l’informe de seguiment dels serveis
educatius amb el vistiplau de l’inspector/a del centre.
  
E-mail   crp-badalona@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   14/10/2020   1500   1630 
 Sessió 2   dimecres   21/10/2020   1500   1630 
 Sessió 3   dimecres   28/10/2020   1500   1630 
 Sessió 4   dimecres   11/11/2020   1500   1630 
 Sessió 5   dimecres   18/11/2020   1500   1630 
 Sessió 6   dimecres   25/11/2020   1500   1630 
 Sessió 7   dimecres   02/12/2020   1500   1630 
 Sessió 8   dimecres   09/12/2020   1500   1630 
 Sessió 9   dimecres   13/01/2021   1500   1630 
 Sessió 10   dimecres   20/01/2021   1500   1630 
 Sessió 11   dimecres   03/02/2021   1500   1630 
 Sessió 12   dimecres   10/02/2021   1500   1630 
 Sessió 13   dimecres   17/02/2021   1500   1630 
 Sessió 14   dimecres   24/02/2021   1500   1630 
 Sessió 15   dimecres   03/03/2021   1500   1630 
 Sessió 16   dimecres   10/03/2021   1500   1630 
 Sessió 17   dimecres   17/03/2021   1500   1630 
 Sessió 18   dimecres   24/03/2021   1500   1630 
 Sessió 19   dimecres   07/04/2021   1500   1630 
 Sessió 20   dimecres   14/04/2021   1500   1630 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent