2041401204 |
Aprofundiment en el treball globalitzat |
2020-2021 |
Assessorament. Secundària Obligatòria |
|
|
|
14/10/2020 - 14/4/2021 (30 hores) de 15:00h a 16:00h |
|
I-E Baldomer Solà |
|
(Badalona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Badalona
|
| |
|
Activitat en format virtual. |
| |
Inscripció |
14/09/2020 - 27/09/2020 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Formació de continuïtat respecte el curs anterior, sobre treball globalitzat.
https://classroom.google.com/c/NzQ3MjcxMjIzNzRa
Cada cop més, les necessitats de l'ensenyament van evolucionant d'un sistema rígid basat en la memorització i la repetició cap un sistema globalitzat que es mira les necessitats de l'alumnat des d'un punt de vista més flexible i basat en les competències interdisciplinàries que li seran de més utilitat en el futur.
En aquesta activitat, els participants aprendran com millorar les escoles per tal que centrin el seu model educatiu al voltant de l'alumnat com a centre, i que faciliti a aquest alumnat aprendre nous conceptes a partir de situacions i problemes a resoldre del món real.
Per tal d'aconseguir això, en aquesta activitat els participants veuran com motivar l'alumnat i com se'l pot incloure en tot el procés de disseny de les seqüències didàctiques i la seva avaluació. També veuran com integrar els continguts per tal de fer més efectives les escoles.
|
| |
Objectius |
* Canviar la pràctica docent a l'aula, en cada àmbit i ampliar eines d'avaluació.
* Millorar les estratègies metodològiques per a un aprenentatge globalitzat
* Millorar l'enfocament pedagògic amb l’alumne com a protagonista
* Dissenyar seqüències didàctiques transversals amb una mirada cap al futur
* Dissenyar metodologies d’implementació de l’aprenentatge actiu
* Millorar l’organització social de les escoles per afavorir el procés educatiu
|
| |
Continguts |
* Rol del docent en el treball globalitzat.
* Programació i avaluació competencial.
* Pràctiques de treball globalitzat per àmbits.
* Mesures d'atenció a la diversitat.
* Activitats DUA.
* Avaluació formativa i formadora.
* La creativitat en la docència.
* L'alumne com a protagonista.
* El paper de les habilitats socials.
|
| |
Formador/a |
Josep Vilaró Alarcón, Maria Victoria López Moya i Sílvia Ortiz Heredia.
|
| |
Avaluació |
-Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de
l’activitat formativa.
-Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat
formativa.
|
| |
Requisits de certificació |
-Assistència a un mínim del 80% de les hores virtuals de formació.
-Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals
en relació amb l’aprofitament i la transferència
immediata. D’acord amb el document de valoració final
del centre i l’informe de seguiment dels serveis
educatius amb el vistiplau de l’inspector/a del centre.
|
| |
E-mail |
crp-badalona@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
14/10/2020 |
1500 |
1630 |
Sessió 2 |
dimecres |
21/10/2020 |
1500 |
1630 |
Sessió 3 |
dimecres |
28/10/2020 |
1500 |
1630 |
Sessió 4 |
dimecres |
11/11/2020 |
1500 |
1630 |
Sessió 5 |
dimecres |
18/11/2020 |
1500 |
1630 |
Sessió 6 |
dimecres |
25/11/2020 |
1500 |
1630 |
Sessió 7 |
dimecres |
02/12/2020 |
1500 |
1630 |
Sessió 8 |
dimecres |
09/12/2020 |
1500 |
1630 |
Sessió 9 |
dimecres |
13/01/2021 |
1500 |
1630 |
Sessió 10 |
dimecres |
20/01/2021 |
1500 |
1630 |
Sessió 11 |
dimecres |
03/02/2021 |
1500 |
1630 |
Sessió 12 |
dimecres |
10/02/2021 |
1500 |
1630 |
Sessió 13 |
dimecres |
17/02/2021 |
1500 |
1630 |
Sessió 14 |
dimecres |
24/02/2021 |
1500 |
1630 |
Sessió 15 |
dimecres |
03/03/2021 |
1500 |
1630 |
Sessió 16 |
dimecres |
10/03/2021 |
1500 |
1630 |
Sessió 17 |
dimecres |
17/03/2021 |
1500 |
1630 |
Sessió 18 |
dimecres |
24/03/2021 |
1500 |
1630 |
Sessió 19 |
dimecres |
07/04/2021 |
1500 |
1630 |
Sessió 20 |
dimecres |
14/04/2021 |
1500 |
1630 |
|
| |